Γένος

brady-looking-at-his-shadow-web

Στο ασημένιο μπρίκι μου/

τρία μερόνυχτα γήινου χρόνου

και οκτώ σεληνιακού…

ένα ποτάμι κατέβαζε τον άνεμο ανατολικά/

και τον τσάκιζε στον ασβέστινο τοίχο ή στην ιτιά της αυλής/

Εγώ καβάλα…

Τον άνεμο τον χόρτασα…

έπειτα μια παραμυθία νεραιδόσχημη/

κροκάλα γκρι μπλε/

μου ζέστανε την κοιλιά για μέρες…

Τέλος τον Αύγουστο (αρχές) μου παραδόθηκε στην επιστροφή μου απ´ το ρέμα..

…τα αχαμνά μου έκαιγαν/

οι γωνιές με τις καβουρομάνες στο σάλιο του νεκρού/

έχασκαν πολύχρωμα όστρακα

θρυψαλισμένα/

σχιστόλιθοι και ιριδίζων βασάλτης/

το κορμί της έκαιγε…

αέναα στήθια και ηδύς ιδρός/

λαξεμένο σπήλαιο στην εσοχή των βουβώνων/

υγρά…

αλλά συνομολόγησε τον πόθο και εβαπτίσθη/

Μόλις έπεσε ο άνεμος έπιασε η πηχτή ζέστη/

το σούρσιμο απ´ τις φολίδες της λιόχεντρας ηχηρό ως τα βαθιά πηγάδια/

ο ουρανός κίτρινος ανθρακί/

άνοιξα τα φτερά μου υγρές μεμβράνες να στεγνώσουν/

και γύρισα τα βλέφαρα αντεστραμμένα…

Οι βολβοί λευκοί και οι κόρες φευγάτες από χρόνια/

στραφτάλισαν το φως/

και ήπιαν σκοτάδι/

Εκεί ιδού ο Νυμφίος/

αναλήφθηκα στην καμπύλη της σελήνης/

νεράιδες, οχιές, καβούρια εγκαταλείφθηκαν στη μεξικανική έρημο/

κι έστω κι έτσι/

με ξέπνοο πρωραίο/

ντυμένος το εφηβικό μου δέρας/

ανοίχτηκα για την ορεινή Φωκίδα/

να ανταμώσω το γένος μου…

Abelardo Morell (American, born Cuba, 1948)
Brady Looking at his Shadow
1991
Inkjet print
Image: 57.2 x 45.7 cm (22 1/2 x 18 in.)
High Museum of Art, Atlanta, purchased with funds from Bert and Cathy Clark, 2012.214
© Abelardo Morell, courtesy of Edwynn Houk Gallery, New York

One thought on “Γένος

Σχολιάστε

