Λωτ/ τα παιδιά κι ο καθρέφτης

20141007-170925.jpg
Σε σπίτια με στεγνούς λαβομάνους που μυρίζαν χλώριο,
δίχως σταύλους/
μεγαλώσαμε τα παιδιά μας/
σα δαμάλες με χαλκά,
ή σαν ταυράκια,
μας σιχάθηκα
κι έτσι περπάτησα τους δρόμους
δίχως να διασταυρωθώ με τα βλέμματα/
συντετριμμένος/
σα να ήμουν γυμνός
από τη μέση και κάτω
κι όταν ρωτήθηκα είπα:
-εγώ να σας πω;
ρωτήστε το σπίρτο που παρήγαγε/
ρωτήστε το άζωτο και την τριβή/
το αιχμηρό έγκαυμα
επιτέλους διατυπώστε/
και ιδού:
ο λαιμός της που εκτεινόταν
στην καμπύλη της κνήμης/
-ένας βαθύς ψαλμός υπόβαθος-
άπλωσε τις αράχνες του στο εξασθενές της στέρνο,
πουλί δεν ακουγόταν,
η Αντιγόνη – τυφλή – με τα δάχτυλα,
χτένιζε τις θρυαλίδες του μιάσματος
από το αμβλύ της στόμα/
φθινόπωρο δεν ήταν
ένας κάμπος με βράχους
άχρωμος
όλο το νερό σιδερωμένο/
κι η ζωή δεν ανέβαινε με τίποτα
στο λαστιχένιο βάθρο/
«αδιάφορη» τη λέγαμε παλιά/
αυτήν την ισορροπία/
γι αυτό γελούσα/
εγώ, από μόνος μου
τι να εξηγήσω;
ούτε τα ονόματα των απόντων δεν ανακαλώ/

photo: Lewis Carroll (1832-1898)
Alexandra “Xie” Kitchin as Chinese “Tea-Merchant” (on Duty)
1873
Albumen print
19.8 x 15.2 cm
Städel Museum, Frankfurt am Main
Photo: Städel Museum – ARTOTHEK

2 thoughts on “Λωτ/ τα παιδιά κι ο καθρέφτης

  1. Απολαμβάνω την ποιητική σου ως μια συνεκτική έκθεση στο δυναμικό ασυνεχές. Η εννοιολογική πλημμυρίδα με υποβάλει πάντα σε έλεγχο αποκαλύπτοντας πτυχώσεις που η θεωρία μου δεν προέβλεπε. Και αυτό μόνο στο πρώτο επίπεδο εκεί που δεν έχω αρχίσει να ακούω τα μουσικά της μοτίβα. Αυτή είναι μία από τις λογισμένες αντιδράσεις μου, στην ωραία εποχή αναζήτησης και ατελούς θαυμασμού, που η βιωματική μου σχέση με την ποιητική αυτή μου έχει βαθμηδόν « καταστήσει.»

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

