ντετερμινισμός

Κάποτε θα εξαντληθεί
κάθε κόκκος των ποιημάτων που αποδήμησαν
προς τη γνωστή μας φίλια ουτοπία,
γεμάτη πεσσούς, ανέστιους θόλους
κι όλα τα γήινα ορνιθοσκαλίσματα
των ταπεινών και των μεγίστων/
κι εκείνα τα δρύινα ερμάρια τους,
που ρήμαζαν για χρόνια
κάτω από το μεσημβρινό χαγιάτι
δίχως χάδι,
εν τέλει θα κατοικηθούν/
μια λάμα που τρόχιζε για χρόνια
ο πατέρας μου στο σκουριασμένο του όνειρο,
θα πάρει το χρώμα της (που εξ αρχής προοριζόταν)
κι ο θηρευτής θα βγει να στήσει τις ανθρωποφάκες του
ξανά στο ναρκοπέδιο/
μα αυτή η σκηνή,
όπου ο Αστήθας, μάγειρας της Λέσχης ΓΕΣ, τσουρούφλιζε μ’ οινόπνευμα,
ένα μοσχοπόντικα στα μαγειρεία,
θα διαδέχεται πάντα στη μνήμη μου
τη θλιβερή φιγούρα του γιού του Επίλαρχου από τη μια,
-σπασμένη καθώς ήταν
απ’ τη νευροπάθεια
σε οκτώ τεθλασμένες τυχαίου προσανατολισμού-
μα και τα ντροπιασμένα μάτια του πατέρα του απ’ την άλλη,
γεμάτα μια ενοχή για τις συνέπειες της σάρκας
πιο αρχαία κι απ’ το ίδιο το προπατορικό αμάρτημα/
διότι κάθε αιτία, όσο κι αν δόκιμη και ταπεινή,
θα οδηγεί πάντοτε
προς ένα αναπόφευκτο (κι ενίοτε απευκταίο) αποτέλεσμα._
ΚΛ – 07/05/2018

photo: Graciela Iturbide (Mexican, b. 1942)
El sacrificio, La Mixteca, Oaxaca, México
1992
Gelatin silver print
35.9 x 64.3 cm
Courtesy of the Museum of Fine Arts, Boston
© Graciela Iturbide

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s