Σκοπός Ι,ΙΙ και ΙΙΙ (2ο απόσπασμα)

Η σκοπός ΙΙ – καθώς ήταν άνθρωπος της επανάληψης – έμοιαζε να κάνει την πλέον επιτυχημένη δουλειά για τον ψυχισμό της. Όριζε με το μάτι μια μέγιστη ακτίνα περιπολίας που περιλάμβανε την περιοχή όπου ήταν υπεύθυνη, έπειτα άρχιζε να διασχίζει την απόσταση κατά μήκους μιας διαμέτρου. Την επόμενη διάμετρο την μετατόπιζε κατά ένα μέτρο επί της περιφέρειας, τη μεθεπόμενη άλλο ένα και ούτω καθεξής, ώσπου στο τέλος του τετραώρου είχε σχεδόν επιστρέψει στην αρχική. Χάραζε έτσι πάνω στον κύκλο της, μια ροζέτα που έμοιαζε πολύ με την τροχιά του Ερμή γύρω από τον ήλιο, του οποίου η βαρυτική έλξη προκαλεί τη μετάπτωση του περιηλίου του πλανήτη κατά μερικά λεπτά σε κάθε εκλειπτική, με αποτέλεσμα τον σχηματισμό μιας πλήρους ροζέτας κάθε είκοσι πέντε γήινους αιώνες. Ο Ερμής που είναι μικρούλης και εγγύτερος είναι που την πατάει λόγω της καμπύλωσης του χωροχρόνου από τον ήλιο. Οι υπόλοιποι παθαίνουν ανεπαίσθητες μεταβολές. Η σκοπός ΙΙ ένιωθε πολύ τυχερή για δύο λογους: αφενός, της άρεσε πολύ το ίδιο το – φαινομενικά – πολύπλοκο αποτέλεσμα της τροχιάς το οποίο όμως στηριζόταν σε αυτή την αρχή της απλής μετατόπισης κατά ένα μέτρο, και αφετέρου ο τρόπος που είχε διαλέξει να εκτελεί την περιπολία της την άφηνε ελεύθερη να ορίζει το δικό της κέντρο κατά βούληση. Αυτή η επιλογή έμοιαζε κάπως με τη χριστιανική θρησκευτική ελευθερία, όπου η δυνατότητα της επιλογής παραχωρείται από τον Θεό στον άνθρωπο, όπως σε εκείνη παραχωρείται το δικαίωμα να ορίσει τον τρόπο που θα εκτελέσει την περιπολία. Κάπως κατασκευασμένη ελευθερία να πούμε την αλήθεια (ή ψευδοελευθερία) καθώς οι πυλώνες της αυθεντίας (η Εκκλησία στην περίπτωση των πιστών ή η Διοίκηση Ευρωπαϊκών Νήσων στην περίπτωσή της) όριζαν στην πραγματικότητα το ένα και απόλυτο κέντρο για τη ροζέτα (τον Θεό ή την περιοχή της περιπολίας.) […]

ΚΛ – 16/02/2020

photo: Dora Maar (French, 1907-1997)
The Simulator
1936
Silver gelatin print printed on a carton
27 x 22.2 cm (excluding the margin)
Gift from Marguerite Arp-Hagenbach in 1973
Collection Centre Pompidou, Paris Musée national d’art moderne, Centre de création industrielle
© Adagp, Paris 2019
Photo: © Centre Pompidou, MNAM-CCI / P. Migeat / Dist. RMN-GP

Μια σκέψη σχετικά μέ το “Σκοπός Ι,ΙΙ και ΙΙΙ (2ο απόσπασμα)

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s